Redirecció

dilluns, 19 de juny de 2006

La pell freda...


"Mai no som infinitament lluny d'aquells qui odiem. Per la mateixa raó, doncs, podríem creure que mai serem absolutament a prop d'aquells qui estimem. Quan em vaig embarcar ja coneixia aquest principi atroç. Però hi ha veritats que mereixen la nostra atenció, i n'hi ha d'altres amb les quals no ens convencen els diàlegs ".
LA PELL FREDA
Alfred Sànchez Piñol
Encara estic al principi, però quin descobriment de llibre!!!!

10 comentaris:

Jomateixa ha dit...

SOC JO UNA ALTRA VEGADA. ADJUNTO UNA CRITICA QUE M'HA AGRADAT I MA SEMBLAT ACLARIDORA....

El libro

Un oficial atmosférico con pasado de activista del IRA llega a una isla en el confín del océano y se encuentra con que su predecesor ha desaparecido y el otro habitante de la isla, el farero Batís Caffó, los recibe de forma hostil. Aun así, Kollege, decide quedarse, para encontrarse acto seguido inmerso en una pesadilla. Unos seres salen cada noche de las profundidades y los atacan furiosamente. Sólo en el faro y luchando juntos, puede sobrevivir para que llegue su relevo, al cabo de un año.
El libro se emparenta directamente con la corriente literaria fantástica que desarrollaron Joseph Conrad, R.L. Stevenson y H.P. Lovecraft y tras un desarrollo sencillo vemos como va evolucionando el protagonista junto con Batís Caffó, el farero.
Aquí hago un breve inciso, para mostrar como Piñol juega con los nombres de los personajes, dándole a la novela esa firma personal, propia de cada autor; el nombre del farero Batís Caffó no es mas que batiscafo, una embarcación; el nombre de la rehén citauca, Aneris, leído al revés es sirena; está también el nombre que recibe el colectivo de los monstruos, citauca, que leído al revés es acuàtic, del catalán, acuático.
Por otro lado, la información sobre los monstruos es escasa, apenas sabemos nada de ellos, de su origen o de la finalidad con la que atacan la isla (en todo caso para echar a los humanos de su isla), pero es no es importante. El colectivo de los citauca permanece a la sombra durante toda la narración, destacando entre ellos únicamente al personaje de Aneris, y más adelante al Triángulo, representando según creo, la inocencia. No obstante, Piñol se vale de los monstruos para hablar sobre el peligro que representa animalizar la imagen del enemigo y presentarlo como una bestia carente de condición humana.
La estructura del libro es concéntrica: empieza igual que acaba, lo único que hacen los personajes es correr una posición y cederle el relevo al siguiente, de esta forma podríamos intentar adivinar el final del protagonista, si bien, las actitudes frente a la vida de Caffó y Kollege son muy distintas, lo que proporciona un sentimiento de incertidumbre al final de la novela.
En resumen, esta ha sido mi interpretación del libro y tampoco pretendo explicarlo todo, espero que lo hayáis disfrutado, y que aportéis vuestras opiniones.

Quico13 ha dit...

No voldria desanimar-te, però per mi l'inici colpidor i sorprenent es va evaporant cap a una monotonia eterna que fa perdre part de gracia del llibre, nomès el doble sentit de les coses li donen més valor del que per mi té aquest llibre...

Jomateixa ha dit...

Ja l'he acabat!!!

Aquesta nit me l'he fet tot d'una tirada!!! En part és veritat que el final desmereix el llibre, però m'ha encantat la idea de que la roda sempre torna a començar (el llibre acaba de la mateixa manera que comença, però amb els personatges canviats). També m'ha agradat molt la figura de la sirena-esclava i la relació que manté amb el protagonista. definitivament recomanable!!!

Quico13 ha dit...

Si, la sirena, esclava, fruit de desig, la "moraleja" del llibre és bona, però repeteixo, crec que li sobren pàgines...

Fèlix Llopart Miquel ha dit...

A mi la novela em va agradar. M'atreviria però a tatxar-la de pessimista (la relació amb l'Aneris no és un gran exemple de relació afectiva sana). En particular, sobre la cita que fas del principi del llibre ("mai no estarem infinitament a prop de les persones que estimem") m'agradaria comentar que existeix una cosa tan fantàstica com l'enamorament. L'enamorament, el paradigma de totes les psicosis, ens permet viure en la fantasia d'aquest estar infinitament a prop de l'esser estimat, de fusionar-se amb aquest.

Anònim ha dit...

jo creu que aquel llidra es molt maco per el autor se enrrolla mucho para explicar las cosa que van susediendo y no define lo mas inportante que le interesada al lector como que era como se produian los mostros.;)


"Cindy"

anto ha dit...

jo encara no le acabat de llegir pero trob k es un llibre molt llarg i un poket avorrit pero la por, la intriga i el misteri el fan interesant.
jo compartesc la opinio de "quico13": li sobren pàgines...

Arnau ha dit...

a mi tbé se'm va fer una mica pesat al mig, però és un llibre que et fa pensar valent-se d'una història fasntàstica i força diferent al que ara s'acostuma a publicar

Anònim ha dit...

Holaaa!
disculpad, tengo 16 años, mañana
tengo el examen de este libro en la hora de valenciano y no me ha dado tiempo a leermelo, alguien seria tan amable de contarmelo, porfavooor, os dejo mi msn:



paloma_achkar@hotmail.com

Anònim ha dit...

Hola ive just joined[url=http://www.bandanabook.com/chad8hjan9].[/url]

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