Redirecció

dijous, 26 d’octubre de 2006

Crítica nicotímica inútil...

Com fuma MONTSERRAT FONTCUBERTA (Carme ELIAS) de Mar de fons?

Estàvem veient la telesèrie nova de TV3 (la seva) al pis i em vaig fixar que, a banda de que hi ha poquíssims personatges que fumin, alguns d'ells es nota d'una hora lluny que l'actor no és fumador. M'he decidit a comentar els exemples que més em cridin l'atenció (què voleu, tinc temps lliure) i que em dóni a mi la gana... que per alguna cosa tinc el blog. Visca les parres mentals!

El primer exemple és aquest personatge. Carme Elias representa la matriarca d'una família snob, una dona que mai ha pogut complir els seus desitjos. Almenys així és com la pinten els guionistes de la sèrie (o com jo la vull veure, que també pot ser una altra cosa).

Bé, en aquest cas a TV3 fan una cosa bastant típica; quan algú és fumador se l'ha de representar gairebé sempre amb pistes que ens facin adonar que el tabac acabarà amb la seva vida. Recordeu el pare de la Neus de El Cor de la Ciutat; va morir perquè va encendre un cigarret en un negoci del David i del Fiydeputa (Ivan)! Pecador! Bé, en aquest cas el tema és una mica més subtil. Suposo que serà perquè ho voldràn allargar durant tota la trama de la sèrie. Ja m'ho imagino; en el moment en què la pobra dona trobarà l'amor es morirà per culpa del tabac (s'admeten llàgrimes).

Crec que Carme Elias no és fumadora. Almenys no és fumadora habitual. Quan treu l'aire ho marca amb una sorollositat evident, com marcant un xiulet entre els llavis i es nota fals... encara que també pot ser que ho faci per exigències del guió. A més a més, m'he fixat que en moltes escenes aguanta més el cigarret que no pas fuma i quan l'agafa ho fa com si fos més aviat un llapis que no un cigarret. Quan un fumador dels de debò parla i fuma alhora sempre es mou com si no agunatés res, com si el piti fos una prolongació natural de la seva mà.

Veredicte; no és fumadora habitual. Diria que ocasional (a vegades veiem com s'empassa el fum). Ale, pos eso... ja m'he quedat descansada. Good morning to everywhere!

Passat simple

Determinants articles